اليوميةس .و .جالتسجيلالرئيسيةغير مألوفـدخولبحـثالأعضاءالمجموعات

شاطر | 
 

 مائدة رمضان

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
єιяσ
Director
Director
avatar


مُساهمةموضوع: مائدة رمضان    السبت يوليو 06, 2013 5:08 am





بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أولاً مبارك علينا وعليكم الشهر الفضيل وادعو الله ان يتقبل طاعاتنا ويغفر خطايانا يارب
وأخيرا سوينا مائدة تلمنا جميعاً مهما اختلفت الاجناس والاعمار (♥ó㉨ò)
على ميكس فقط مشهورة الفكرة ممتعة جداً ,,
على كلاً جهزوا الكميرا وأنطلقوا بتصوير فطوركم !
الامر مهو ملزم يعني بشكل يومي خذوا راحتكم ،، لكن نبغى تفاعل والهدف اصلاً
من كل هذا هو اننا نتعرف على ثقافات من بلدان عربية مختلفة عند
إفطار رمضان أتمنى الكل يشارك وهذه الفكرة ترجع للعضوة έяżά فشكراً لها
مو شرط تستخدمون كميرا ذات جودة ,, على الامكانيات .. الرد هنا طبعاً
يعني مو في قسم ثاني ،، الموضوع فقط عن مائدة الافطار ممكن سحور مايمنع
بس مو كل تفاصيل الاجواء الرمضانية الي عندكم (ó㉨ò)
لاتصورون احد غير الاكل ممكن اطفال هههه يضيف جو البراءة .


سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mixdes.ace.st
єιяσ
Director
Director
avatar


مُساهمةموضوع: رد: مائدة رمضان    الأربعاء يوليو 10, 2013 1:55 am

 رحً ابدءً كأولُ ردً بسًحورنــاً ،، صرآحةً كانُ لذِيذّ
عبآرةُ عنً رز عربي او زي مايقولون سليق ودجاج طبعاً من طبخُ أختيُ وأميُ أكييدُ أكييدُ
وانا بالسلطةُ حقتي خيار وطماطم وزيت زيتونُ وسلكتكا مدري توابل من مآجيُ للسلطةُ xD

تفضلوـــآ


..


سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mixdes.ace.st
ℜѺՁҨ
Director
Director
avatar


مُساهمةموضوع: رد: مائدة رمضان    الجمعة يوليو 12, 2013 9:39 pm

 الســلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أنــــــــــــا أحتج << بسم الله منين طالعة دي

لا بجد يعني قلت بقي البنات هايحطو أكلات و كدا

مافيش غير ايرو-تشان صورت لنا السحور ... و انا عايزة الفطور يا ناس

المهم ماحدش ياخد الحتة دي عشان بتاعتي

أنا صورت فطورنا بس شوية اظبط حجم الصور و أرجع أحطلكم






شكرا بحجم السماء marcy علي التوقيع الكاواييي
ربنا يسعدك و يحقق لك كل احلامك
يا أحلي بنوتة في الدنيا

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
κμʁάᵰἂ•♥
Observer
Observer
avatar


مُساهمةموضوع: رد: مائدة رمضان    السبت يوليو 13, 2013 9:06 pm

السسلام عليكم ورحمة الله

نأسسف على التأخيير ونأتي وفقول صح فطوركم
سلطان المآئدة في شرق الجزائر:
 
هذا إحنا نسميه [b style="color: rgb(255, 102, 102); font-weight: bold;"]الجاري [/b]وهو الأسسا عندنا لأننا كل يوم نسويه ومافي مائدة في الشرق تخلو منه
سلطاني:
 

هذي [b style="font-weight: bold; color: rgb(204, 153, 153);"]تشكتشوكة [/b]وهي سهلة كتيير تتكون من فلفل حار مشوي وطماطم مقلية وزيت زيتون هذي اختصاص ايرزآ

آسفة جودة الصور شوي مو كويسة لأنها بالهاتف بسس




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Smîling Gïrl
Mix
Mix
avatar


مُساهمةموضوع: رد: مائدة رمضان    الإثنين يوليو 15, 2013 4:06 pm

السلام عليكم ورحمة الله


رمضـــان كريـــــم لكل الميكسيـــات ! وحشتووووووووووووني و الله  ><


يمممممم يمممممم شيء يدووخ يا ايرو تشان ღ بالف صحة وعافية 


و ما شاء الله فكرة كثيير كثيير حلوة نستفيد من بعضنا و نتعرف على الثقافات الأخرى ^^


و لي عودة بعد الفطوور ان شاء الله 


دمتم بحب ღ 
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ℜѺՁҨ
Director
Director
avatar


مُساهمةموضوع: رد: مائدة رمضان    الخميس يوليو 18, 2013 12:17 am


 احم احم عودة الديناصورات << بايخة قوي صح

معلش معلش بجد بجد بجد حاولت علي قد ما قدرت ما طلعش معايا حاجة مصرية أصيلة قوي
طبعا يعني حاجة مش قد المقام بس دا انعكاس للظروف الراهنة ماحدش ليه نفس و حتي العزومة لغيناها

أنا صورتلكم نصيبي بس لان لما قلتلهم في البيت هاصور حرموني من الفطار اول مرة T__T
المهم قسمت السفرة نصفين جانب للفطار  و جانب استوديو روؤي
و جبت كل اللمبات و الأباجورات اللي في البيت
و عملت سيرك قومي و برضه في الاخر الصور وحشة و ضلمة

المهم كل يوم كنت اصورلكم حاجة و ظبطهم بالفوتشوب بقي و شغلانات كدا ههههه
طبعا لو كنت جبت صور الموبايل علي طول
ما كنتوش هاتعرفوا السلطة من البامية من العرقسوس
كله لون واحد فكان لازم اظبط الاضاءة و الوان هههههه

اتفضلوا يا بنات بسم الله

♦تمر باللبن و مشروب العرقسوس أول حاجة نأكلها بعد الدعاء و بعدها نقوم نصلي المغرب ♦



♦ بامية و لحم محمر ... ♦



♦ارز بالشعيرية عملناه مع البامية و دا كان فطور تاني يوم .... ♦


♦و بعدين هنا مكرونة و هوت دوج تقريبا ثالث أو رابع يوم دا سحور علشان فوتنا الفطار لانو رحنا المسجد من العصر و رجعنا قرب السحور ... صلينا التراويح و التهجد و قعدنا ندعي كتير
في السحور العادي بناكل فول و جبن و بيض و زبادي و عيش شامي و ماما تعملنا الفول و الزبادي في البيت << ان شاء الله هاصورهلكم يوما ما هههههه
  ♦

 

♦و هنـــا سمك بلطي بانيه و أرز سمك ... و دا كان فطور يوم ؟؟ مش فاكرة ههه
ايه رايكم في الوردة اللي في النص طلعت معايا بأعجوبة ههههه♦



♦السلطة الخضراء مع السمك ....♦


♦و كمان عملنا بابا غنوج مع العيش المحمص << باموت فيه لانو ماما هيا اللي تعمله بطريقتها ♦



♦و طبعا أميرة السفرة الرمضانية القطايف ... لسه ما عملناش كنافة كله قطايف هههه♦


و بس ان شاء الله اصورلكم الأسبوع الجاي حاجات تاني
و اعذروني يعني علشان مش حاجات حلوة ...
بس المثل يقول لقمة هنية تكفي مية << ايه العلاقة ؟؟؟خخخخخ



 ايرو-تشان و ايرزا-ساما .... الصور مش بتطلع عندي ااهئ اهئ اهئ
عاوزة اشوف بقي ماليش دعوة << قلبتها معيلة بقي هههههه

سمايلي-تشان في انتظار الفطور المغاربي ^_*






شكرا بحجم السماء marcy علي التوقيع الكاواييي
ربنا يسعدك و يحقق لك كل احلامك
يا أحلي بنوتة في الدنيا

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
جميلهہ
Supervisor competitions
Supervisor competitions
avatar


مُساهمةموضوع: رد: مائدة رمضان    الأربعاء يوليو 24, 2013 6:07 am

كان ودي اشارك بس وصله الايفون مب ضابطه:(
تبًا له T-T خيرها بغيرها:(



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
مائدة رمضان
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Mix design :: » الاقسام الرئيسية « :: الصوتيات والمرئيات الاسلامية :: رمضان-
انتقل الى: